Företagets konferens i Stockholm är viktig

Företagets konferens i Stockholm är viktig

Konferenser är ett viktigt verktyg för alla företag. Genom att arrangera en konferens i Stockholm kan du samla företagets medarbetare och skapa en samstämmighet kring verksamhetens målsättningar. En bra konferens förmedlar information till de anställda om företagets utveckling, dess framtida inriktning och medarbetarnas roll i organisationen. En konferens är ett utmärkt tillfälle att nå ut till de anställda och tillsammans med dessa utföra olika aktiviteter såsom att:

  • Fira företagets framgång. För den enskilde medarbetaren är det viktigt att synas och få uppskattning för det som åstadkommits. En enkel klapp på ryggen kan vara tillfredsställande nog för att medarbetaren ska känna sig motiverad att åstadkomma ännu mer. På företagets konferens i Stockholm har du en utmärkt möjlighet att hylla de personer som arbetar i verksamheten som ett kollektiv, på teamnivå eller individuellt inför en samlad personalstyrka. Detta ger inte bara en gemensam motivation utan bygger även upp en laganda genom att prestationerna delas.
  • Kommunicera information och mål relaterade till verksamheten. En konferens är ett kraftfullt verktyg för att förmedla information till de anställda, inte minst då bra talare hyrs in och presentationerna håller en hög kvalitet.
  • Inspirera medarbetarna. En karismatisk talare med ett välformulerat meddelande kan i allra högsta grad inspirera de medarbetare som deltar på konferensen. Deltagarna kan då lämna konferensen fulla av energi och inspiration inför de utmaningar och möjligheter som väntar.
  • Nätverka. En konferens i Stockholm utgör också en utmärkt möjlighet för medarbetare från olika avdelningar eller delar av organisationen att träffas, utbyta idéer och erfarenheter samt lära från varandra. Genom att ge personalen möjligheten att nätverka och knyta kontakter sinsemellan stärker du det interna kommunikationsflödet på företaget.
  • Bidra till företagets interna varumärke. På samma sätt som alla företag måste vara medvetna om sitt varumärke på marknaden, måste organisationen vara lika medveten om sitt interna varumärke. Det är nämligen detta som projiceras på de anställda genom företagets ord och handlingar. Ett positivt och starkt internt varumärke kan uppmuntra medarbetarna att jobba hårt, vara lojala till företaget och se till verksamhetens bästa. Under en konferens har du en gyllene möjlighet att kommunicera med medarbetarna för att stärka det interna varumärket.

Kvalitativa konferenshotell

Valet av platsen för en konferens är viktig i sammanhanget, konferensanläggningen ska erbjuda allt ni behöver för att kunna genomföra mötet och samtidigt ge personalen en miljö att trivas i under mötena. Konferenshotellen i Stockholm är moderna och erbjuder en hög standard av både boende under konferensen och många ytterligare aktiviteter för att förbättra upplevelsen som till exempel SPA.

Kontoret – vårt andra hem

Oavsett vad man jobbar med, jobbar de flesta nog på något sorts kontor. Detta kan se olika ut, för vissa innebär det att jobba i ett öppet kontorslandskap medan det för andra betyder en liten källarlokal som man delar med sina två kollegor. Kontor kan se olika ut men måste alla hållas rena och snygga.

Kontoret – vårt andra hem

Rummet för arbete och representation

Kontoret är arbetsplatsen och vi spenderar mycket tid där. Om man jobbar heltid sitter man 2340 timmar på kontoret per år. Det är nästan lika mycket tid som vi behöver för att sova. Eftersom vi spenderar oerhört mycket tid på vår arbetsplats och dessutom ska jobba för att nå resultat behövs en bra arbetsmiljö runtomkring. Om arbetsytan är snygg och organiserad blir man själv mer strukturerad och lugnare. Det finns inget värre än att stressa runt och leta efter något dokument på skrivbordet.

Kontoret är inte bara din arbetsplats, det är även företagets representation. Här hålls möten med viktiga eller framtida samarbetspartners och det är viktigt hur kontoret ser ut. Man ska inte döma en bok efter sitt omslag, men utseendet spelar roll och påverkar oss både indirekt och direkt. Med snygga och rena lokaler har ditt företag redan vunnit en viktigt del. Möjliga samarbetspartners och kunder blir undermedvetna imponerade om kontoret ser snyggt ut och ditt företag verkar professionellt. På så sätt ökas chansen att samarbeta med eller sälja till en annan aktör och därmed en chans för ditt företag att växa och göra vinster.

Kontorsstädning

Att hålla kontoret rent och snyggt tar dock tid. Tid som egentligen skulle behöva användas för att driva ett företag. Särskilt om man arbetar i stora kontorsutrymmen kan städningen vara en omöjlig uppgift om man inte vill hålla på med det på heltid. Som tur är finns det flera olika städföretag som erbjuder kontorsstädning. Det kan vara känsligt med att släppa in utomstående till företagets lokaler, men m man hittar en seriös firma som man litar på så vinner man på att anlita dem. De flesta firmorna erbjuder olika paket av städning som varierar i vad som städas och hur ofta. Man kan beställa städning per månad, per vecka och per dag och komma fram tillsammans med firman om hur mycket som ska städas. Firmorna anpassar sig till företagens behov och har resurser och kunskap för att klara det mesta. Letar man efter företag som kan ta sig ann uppgiften att hålla rent på ert kontor är det relativt lätt att hitta kontorsstädning i Stockholm och i de flesta andra större städer borde det inte heller var några problem att hitta kvalitetssäkra företag.

Vilka PPM-fonder ska jag välja?

Vilka PPM-fonder ska jag välja?

Det är med ett visst mått av ångest som de flesta pensionssparare öppnar sina orange kuvert framåt vårkanten. Att du som pensionssparare har möjligheten att välja hur dina premiepensionsspengar ska placeras, innebär att du har stor möjlighet att påverka värdeutvecklingen på ditt PPM-konto. Idag finns det drygt 840 valbara fonder på Pensionsmyndighetens fondtorg. Det stora urvalet av fonder gör att många sparare tycker det är svårt att välja. Upp till fem olika fonder kan du välja, men vilka fonder är bra och vilka är inte fullt lika bra?

Professionell PPM-förvaltning

Då många pensionssparare upplever att det är svårt eller jobbigt att välja bland de cirka 840 PPM-fonder som finns att tillgå, har allt fler börjat anlita sig av externa förvaltare. Advisor är en fondförvaltare som erbjuder sina kunder tjänster inom PPM-förvaltning. Om du likt många andra svenska pensionssparare känner osäkerhet kring dina val av PPM-fonder, eller kanske inte har gjort något val överhuvudtaget, kan du med fördel anlita en professionell förvaltare.

Medan den genomsnittliga pensionsspararens PPM-konto har haft en årlig avkastning på 7 procent sedan år 2000, har Advisor PPM under samma tidsperiod åstadkommit en årlig avkastning på i genomsnitt 10 procent. Denna differens på 3 procent gör stor skillnad i det långa loppet. Du som har ett antal år kvar tills du ska gå i pension kan därför tjäna en hel del på att anlita en professionell PPM-förvaltare.

Bästa fonderna 2017

Under 2016 och även under våren 2017 har till exempel Rysslandsfonderna gått bra, medan bioteknikfonderna har gått sämre. Även om den historiska värdeutvecklingen inte säger särskilt mycket om fondernas framtida tillväxt, föredrar vissa att välja fonder som har haft en positiv värdeutveckling under en längre tid. På samma sätt undviker många sparare att placera sina PPM-pengar i de fonder som över tid har haft en negativ värdeutveckling. Därför har vi här valt att titta på de fondkategorier som har gått bäst och sämst under årets inledning:

2017 års bästa fondkategorier

  • Ädelmetaller (40%)
  • Ryssland (32%)
  • Brasilien (32%)
  • Räntefonder Asien (22%)
  • Onoterat (14%)

2017 års sämsta fondkategorier

  • Fastigheter (-2%)
  • Storbritannien (-3%)
  • Italien (-4%)
  • Globala obligationer (-5%)
  • Bioteknik (-6%)