Penna med logga

Att få maximal och optimal exponering för ett företag kan vara väldigt viktigt. Men alla företag har varken råd eller möjlighet till dyra och långa kampanjer. Att sätta loggan på en penna är ett billigt och väldigt användbart sett att få exponering för företaget. En penna med logga är ett typexempel på en ”giva-away” där man följer med en potentiell kund ”i fickan”. Den ger dig fördelen att exponera ditt varumärke och logga flera gånger om till denna person.

Pennan har funnits i över 5000 år. Ja, inte likadana pennor som idag men om vi räknar in kritor och streck i grottor så är man definitivt inte fel ute med den informationen. Statistik visar också att en penna byter ägare i genomsnitt 6-7 gånger under sin livstid. 79 % av alla tillfrågade brukar acceptera och ta emot när det erbjuds en gratis penna. Med andra ord är det ett både väldigt nyttigt och välanvänt redskap för ett företag som vill sätta sin logga på något för att ge loggan exponering.

Vilka material kommer pennorna i

Vilket material som är bäst är naturligtvis upp till varje enskilt bolag. Pennorna kan tillverkas i olika typer av plast eller trä. Återvunnen plast, bioplast, återvunnet papper, bambu, naturkrok eller en mix av flera olika material är några av alternativen. Utseendet på pennan går givetvis också att förfina enligt varje företags önskemål. Idag använder många pennan som redskap till skärmen på paddan eller telefonen och den så kallade touch-funktionen finns det gott om.

En penna med logga kan dessutom färdas över målgrupper och andra hinder på ett enkelt sätt eftersom alla mellan varven behöver en penna. Till skillnad från reklam och annonser riktade under vissa tv-program eller Instagram, Facebook och Twitter-flöden så finns inte samma behov av att hitta en algoritm som gör att den dyker upp i vissa sökningar eller dylikt. En kvarglömd penna i väntrum kan vara starten på en ny affär.

Fördelar med en penna med logga

  • Potentiella kunder kan bli påminda om företaget av en slump
  • Företaget exponeras ständigt och bygger igenkänning hos användare
  • En reklamkampanj ”utan slut”
  • Statistik visar att människor gärna plockar på sig en gratis-penna