Reklamprodukter varje företag borde ha

Med reklamprodukter kan man på ett billigt, enkelt med ändå effektivt sätt stärka sitt varumärke. Det är ett populärt tillvägagångssätt bland många företagare, både stora och små, och det är lika uppskattat bland kunder och besökare. Nedan följer några tips på reklamprodukter som varje företagare borde ha!

Pennor

Pennor är sedan länge en given reklamprodukt som många företagare köper in i stora partier. Det är ett enkelt sätt att sprida reklam och dessutom är det ett relativt billigt inköp. Skicka med en penna efter avslutat möte, dela ut på mässor och evenemang och låt stå framme på kontoret så att kunder och besökare kan plocka med sig en.

Ett tips är att välja en penna med hyfsad kvalitet. Då kommer den garanterat att komma till användning och varje gång den används kommer företagets logga eller namn att synas. Effektivt!

Övriga tips vis inköp av pennor:

  • Köp olika modeller – blyerts, bläck etc.
  • Välj olika färger
  • Få med logga, telefonnummer och webbadress i trycket

Tygpåsar

Andra uppskattade reklamprodukter som många företag köper in är tygpåsar – inte minst nu när miljön står så tydligt i fokus. Är kunden som tar emot påsen en miljömeteveten person kommer den garanterat synas i stadens alla matvaruaffärer men säkert på andra platser också. Fördelen med dessa påsar är att det finns bra utrymme för ett stort och synligt tryck – det kommer garanterat att dra blickar till sig.

Nyckelband

Även nyckelbanden är väldigt populära reklamprodukter som delas ut på mässor och andra företagsevent. Och vem behöver inte få bättre koll på sina nycklar egentligen? Nyckelbanden tas tacksamt emot, även från den som har en bred målgrupp med blandade åldrar.

USB-minnen

Lite dyrare i inköp men ofta uppskattat – USB-minnen är bra att ha ett lager av och passar bra att ge bort som en lite finare present. Trogna kunder eller samarbetspartners är sådana som den här produkten passar bra till.

Tips vid val av reklamprodukter

Pennor, tygpåsar och övriga ovan nämnda är sådant alla företag kan ha nytta av när det gäller spridning av varumärket. Vill man däremot köpa in ytterligare produkter finns en men väldigt viktig sak att tänka på. Det är att anpassa produkterna så gott det går efter målgruppen. Vilka är dom främsta kunderna och vad kan dom tänkas uppskatta? Se över utbudet hos olika leverantörer och fundera för att få ut så mycket som möjligt av produkterna.